FAQs

General Info

SHVR Coin

Redeem SHVR Coin

Colonies

Events

#5GF20 Refund Policy

#5GF20 Refund Policy

Below are the details of the refund process that you need to know.

1. First of all, our friends from loket.com will send you a confirmation email about the refund.

2. Here’s the illustration:

The email will contain a short form that you must fill out in order for the refund process to begin. All you need is to do is fill in your email address and invoice code.
 
3. After the validation process, continue the refund process by clicking “Refund Ticket.” Don't forget to check the captcha.
 

 

4. Then, you’ll be directed immediately to a new link for filling in your Account Number & Bank Account Name. Make sure that you agree to the Terms & Conditions.

 

Make sure the name used for buying the ticket is the same as the name on the bank account. 

If the name used for buying the ticket is different from the name on the bank account, you need to upload the ID Card & Receipt Invoice to ensure the transaction is carried out by the same buyer.

 

Once all is set, continue by clicking the Submit button.


 
5. After all of the necessary details are submitted, you will receive an email informing you that the refund process is being processed. Refund will be carried out automatically within a period of 14 working days.
 

 

Please note:

1. The refunds shall cover the ticket cost, excluding tax and convenience fee.

2. Should there be any buyer not requesting for a refund, loket.com team will do the follow up through calls and will extend the refund request period until all buyers get a refund.

3. All buyers would have different refund process time. For those who use virtual account & bank transfer, the payment will be transferred max in 14-30 working days. For those using a Credit Card, the payment will be transferred max in 30-70 working days.

 

For more information about the refund process, click this link.

If you have further questions regarding how to refund at loket.com, you can contact the Customer Service via +622180600822 or email support@loket.com.

 

                                                        
 

Ketentuan Pengembalian Dana Tiket #5GF20

Berikut ini adalah detail proses pengembalian dana yang perlu diperhatikan.

1. Pertama-tama, loket.com akan mengirimkan email konfirmasi tentang pengembalian dana untukmu.

2. Email tersebut akan berisi formulir singkat yang harus kamu isi agar proses refund bisa dimulai. Hal yang harus kamu isi adalah Email dan Invoice Code. Berikut contohnya:

3. Setelah proses validasi, lanjutkan proses pengembalian dana dengan mengklik "Refund Ticket." Jangan lupa untuk menyelesaikan captcha.

 

4. Kemudian, kamu akan diarahkan langsung ke tautan baru untuk mengisi Nomor Rekening & Nama Rekening Bank. Pastikan kamu menyetujui Terms & Conditions.

Pastikan nama yang digunakan untuk membeli tiket sama dengan nama di rekening bank. Jika nama yang digunakan untuk membeli tiket berbeda dari nama di rekening bank, kamu harus mengunggah KTP & Faktur Penerimaan untuk memastikan transaksi dilakukan oleh pembeli yang sama.

Setelah semua selesai, lanjutkan dengan mengklik tombol Submit.

5. Setelah semua hal yang diperlukan sudah terkirim, kamu akan menerima email yang memberi notifikasi bahwa proses pengembalian dana sedang diproses. Pengembalian uang akan dilakukan secara otomatis dalam jangka waktu 14 hari kerja.

Catatan:

1. Pengembalian uang akan mencakup biaya tiket, belum termasuk pajak dan biaya kenyamanan.

2. Jika ada pembeli yang tidak mengurus pengembalian uang, tim loket.com akan melakukan tindak lanjut melalui panggilan dan akan memperpanjang periode permintaan pengembalian dana sampai semua pembeli mendapatkan pengembalian uang.

3. Semua pembeli akan memiliki waktu proses pengembalian yang berbeda. Bagi mereka yang menggunakan akun virtual & transfer bank, pembayaran akan di transfer maksimal dalam 14-30 hari kerja. Bagi mereka yang menggunakan Kartu Kredit, pembayaran akan ditransfer maksimal dalam 30-70 hari kerja.

Untuk informasi lebih lanjut tentang proses pengembalian dana, klik tautan ini.

Jika ada pertanyaan lebih lanjut mengenai proses pengembalian dana di loket.com, kamu dapat menghubungi Layanan Pelanggan melalui +622180600822 atau mengirim email ke support@loket.com.